Заняття з арт-терапії « Барви осені в петриківському розписі»

                  
Заняття з арт-терапії   « Барви осені в петриківському розписі» 

 Мета. Ознайомити дітей з петриківським декоративним розписом, розвивати практичні  вміння і навички виконання окремих елементів розпису та створити просту смужкову композицію. Виховувати любов до народного мистецтва, естетичний смак, повагу до української пісні та емоційну чутливість до явищ природи.

Обладнання :виставка предметів побутово-вжиткового призначення з петриківським розписом, відео-ролик з фото українських хат, гілочки з кетягами калини, фарби, пензлі, стаканчики з водою, аркуші, серветки.

Хід заняття    

Організаційний момент
1.Декламування вірша ( Звучить аудіо запис народної української пісні «Червона калина»)
Вусики хвилясті, тендітні завитки
І соняхи жовтасті, жоржини, колоски.
Їх з теплом малюють

І радість нам дарують
Петриківочки майстри
Мотивація налаштування дітей до практичної діяльності

1.Слово асистента вчителя
Говорять, той народ не має майбутнього, який не пам’ятає свого минулого. Наші пращури, хоча і не були такими освіченими як ми, але були надзвичайно талановитими та працьовитими і залишили нам чудове, неповторне, унікальне народне мистецтво, з яким ми сьогодні ознайомимося. 2. Історичний пізнавальний калейдоскоп знань «Петриківка» з  переглядом відео ролика - Що ви чули про Петриківку? Це село на Дніпропетровщині, розташоване на берегах мальовничої річки Чаплинки. Велике славне село, яке зачаровує світ своїми мальвами  і жоржинами, соняхами і рясною червоною калиною. Не тими, що в городі чи в саду, а мальованими на тарелях, скринях, вазах, стінах, просто на папері. У давні часи, аж у вісімнадцятому віці, жили на землях Дніпропетровщини козаки, кріпацтва тут не знали. В багатьох селах жінки розмальовували стіни хат, печі, деревяний посуд, виводили узори над вікнами й дверими, щоб хата була чепурною. Петриківські майстрині віртуозно володіють різними прийомами письма – аквареллю, яєчною темперою, олією. Особливо красиві розписи, виконані спеціальними пензлями, а також безпосередньо кінчиком пальця. Основу орнаментальних композицій складають рослинні мотиви. Найулюбленіші елементи – квітка- цибулька, мальва, жоржини, розгалужене листя, травичка... 3. Огляд виставки предметів побутово-вжиткового призначення     Повідомлення теми і завдання заняття 1. Пісня у виконані учениці 6-А класу Позднякової Анастасії «У долині кущ калини» 2.Бесіда - Чому прозвучала ця пісня? -Я тримаю в руках оберемок гілок з кетягами калини. Погляньте, яка гарна калина восени! ( відповіді дітей) Калина – народно-поетичний  символ України. Образ калини здавна оспіваний в піснях та легендах українського народу. Калина є елементом петриківського розпису. На цій зустрічі ми навчимося малювати гілку калини. Майстер-клас «Гілка калини» від учителя образотворчого мистецтва Висоцької Ж.Ю. 2.Музична руханка «Ой, є в лузі калина» Смакування ягідками калини                         Підсумок заняття 1.Презентація творчих робіт дітей з коментуванням 2. Заключне слово - Знайомство з народною творчістю та створення декоративної композиції удосконалили ваші знання про петриківський розпис та навички в його виконанні. І хоча б на короткий час ви стали майстрами розпису, а ваша уява літала по чудовій країні народного мистецтва. Успіхів вам, і хай ніколи у вас не зникає бажання творити красу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

            БЛОГ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ    МАРГАНЕЦЬКОЇ  ЗОШ І-ІІІ ст. № 3    КРЮЧКОВОЇ ВІКТОРІЇ ЛЕОНТІЇВНИ                     ...